l.p.
|
Temat zajęć
|
Założone osiągnięcia uczniów
|
Termin realizacji
|
-
|
Jakie zagadnienia będziemy poruszali na tych zajęciach.
|
|
|
-
|
Rozpowszechnianie plotek, ilość potomków króla.
|
Uczeń zna pojęcie potęgowania i potrafi wykorzystać to w zadaniach.
|
|
-
|
Przeprowadź samodzielnie opracowaną ankietę na dowolnie wybrany temat.
|
Uczeń potrafi przeprowadzić ankietę i opracować uzyskane informacje; Uczeń potrafi przedstawić zebrane dane diagramu dane graficznie, zaprezentować wyniki swojej pracy; (oblicza liczbę mając dany jej procent, rysuje diagram)
|
|
4. |
Sporządzanie wykresów.
|
Uczeń wykonuje diagram temperatury powietrza na podstawie tygodniowych pomiarów lub zmian tętna w czasie spoczynku i gimnastyki. Uczeń potrafi zaznaczyć i odczytać współrzędne punktów rysunku;
|
|
-
|
Zamiana jednostek (jednostki anglosaskie i morskie).
|
Uczeń zna jednostki długości, masy; Uczeń dokonuje pomiarów różnymi jednostkami; Uczeń przelicza anglosaskie i morskie jednostki długości jednostki metryczne.
|
|
-
|
Remont podłogi.
|
Uczeń odczytuje informacje z planu, oblicza ilość potrzebnych materiałów, wykonuje kosztorys na podstawie zgromadzonych informacji o cenach materiałów.
|
|
-
|
Gra w statki na planszy z układem współrzędnych.
|
Uczeń potrafi kodować położenie figur geometrycznych w układzie współrzędnych. Uczeń potrafi odczytać współrzędne punktów rysunku.
|
|
-
|
Planowanie grządek na działce.
|
Prace wykonane zgodnie z informacjami na temat roślin, które lubią swoje sąsiedztwo. Uczeń porównuje obwody i pola grządek, które są różnymi figurami geometrycznymi
|
|
9. |
Odsetki kont bankowych i kredytów.
|
Uczeń oblicza liczbę mając dany jej procent. Uczeń potrafi obliczyć stan konta po roku, 2 – latach, 3 – latach itd...
|
|
-
|
Liczby całkowite – zdarzenia ze starożytności.
|
Uczeń oblicza np. ile lat upłynęło od – 257 do – 43 r. p.n.e. – oś czasu.
|
|
-
|
Przeliczanie temperatur między skalą Celsjusza i Kelwina.
|
Uczeń potrafi wykonać działania w zbiorze liczb całkowitych. Uczeń potrafi wykonać zadania związane z przybliżaniem do wartości całkowitych.
|
|
-
|
Projekt wykonania akwarium.
|
Uczeń oblicza pole powierzchni bocznej prostopadłościanu. Uczeń oblicza objętość prostopadłościanu.
|
|
-
|
rozwiązywanie zadań z konkursów matematycznych.
|
Uczeń potrafi czytać ze zrozumieniem. Uczeń potrafi rozwiązywać zadania z treścią.
|
|